Würth Group: koronavīrusa krīzes laikā sevi pierāda daudzkanālu stratēģija

  • Digitalizācijas uzplaukums pierāda, ka daudzkanālu stratēģija ir būtisks veiksmes faktors, jo īpaši cīņā ar koronavīrusa radītajām problēmām.
  • Pārdošanas apjoms e-vidē 2020. gada 1. ceturksnī pieauga par 9,5 procentiem: tirgotāji vienmēr varēja droši paļauties uz Würth piegādes nodrošinājumu.
  • Jubilejas gads: Würth Group svin 75 darbības gadus,  Reinhold Würth svin savu 85. dzimšanas dienu.
  • Perspektīva 2020. gadā: nestabila globālā ekonomika liedz izteikt uzticamas prognozes.
  • Pāreja no izplatītāja uz ražotāju: virziens jau ir iezīmēts.

 

Kincelsava/Švēbišhalle Vācijā. Würth Group ir izmantojusi daudzkanālu stratēģijas piedāvāto potenciālu, apliecinot, ka arī koronavīrusa pandēmijas laikā uzņēmums joprojām ir uzticams partneris savā nozarē. Preses konferencē, runājot par saviem finanšu pārskatiem, Grupa sniedza izsmeļošu informāciju par pašreizējās situācijas piedāvātajām iespējām.

 

“Šī krīze ļoti skaidri parāda, kādas priekšrocības un iespējas sniedz daudzkanālu stratēģija,” paskaidroja Würth Group centrālās valdes priekšsēdētājs Roberts Frīdmans (Robert Friedmann), runājot par situāciju koronavīrusa pandēmijas laikā. “Mēs esam paplašinājuši visus iespējamos kanālus, kas atbilst izolācijas ierobežojumiem. Tagad mēs redzam, ka pēdējos gados īstenotā digitalizēto procesu paplašināšana nes augļus pašreizējos krīzes apstākļos.”

 

Koronavīrusa krīze palēnina attīstību

 

Lai gan koronavīrusa pandēmijas uzliesmojums ir palēninājis Grupas kopējo attīstību, Würth Group uzskata, ka ir uz pareizā ceļa. Kopumā jānorāda, ka pārdošanas apjoms 2020. gada martā ir pieaudzis par 2,8 procentiem.

“Protams, ka vīrus ir būtiski ietekmējis vairākus mūsu uzņēmējdarbības aspektus,” turpināja Frīdmans.

 

Pandēmijas sekas ir izjutuši Würth Group uzņēmumi, kas atrodas valstīs, kuras smagi skāris Covid-19, piemēram, Itālijā, Francijā un Spānijā. Tomēr Würth uzņēmumam Francijā 2020. gada 1. ceturksnī ir izdevies palielināt uzņēmējdarbību e-vidē par 29,1 procentu par spīti ieviestajiem izolācijas ierobežojumiem. Arī Würth uzņēmums Itālijā ziņoja par pieaugumu gandrīz 30 procentu apmērā, savukārt Würth uzņēmumam Austrijā un citiem Grupas uzņēmumiem divkāršojās Click & Collect pasūtījumu skaits (tie ir pasūtījumi, kurus veic, izmantojot tālruņa lietotni (aplikāciju) vai tālruni, un pēc tam saņem paku stacijās, nevis Würth veikalos). Izolācijas pasākumi, kas ir ieviesti gandrīz visā Eiropā, nav radījuši gandrīz nekādus būtiskus šķēršļus piegādei Grupas uzņēmumos.

 

Vācijā Würth Group bija labi sagatavota krīzei un sastapās tikai ar nelieliem apgrūtinājumiem. Vācijas elektromateriālu vairumtirgotājs pat ziņoja, ka 2020. gada 1. ceturksnī pārdošanas apjoms pieaudzis par 9,2 procentiem. Darbu bija spiesti ierobežot tikai tie uzņēmumi, kas darbojas nozarēs, kuras ir tuvas autobūves nozarei vai ar to saistītas.

 

Pašreizējos krīzes apstākļos uzņēmumam Adolf Würth GmbH & Co. KG ir visai pieklājīgi pārdošanas apjomi, jo tirgotāji gandrīz netraucēti spēja turpināt darbu. Adolf Würth GmbH & Co. KG 2020. gada 1. ceturksnī ziņoja par pārdošanas apjoma pieaugumu 7,6 procentu apmērā. Grupas mātesuzņēmums izmantoja daudzkanālu piedāvājumu, nodrošinot saviem klientiem nepārtrauktu piegādi.

 

“Mēs lepojamies, ka visu laiku spējām nodrošināt tirgotājus ar nepieciešamajiem materiāliem. Tā kā šīs nozares uzņēmumi ir ļoti nozīmīgi, tie spēja turpināt darbu koronavīrusa uzliesmojuma laikā, tādējādi sniedzot būtisku ieguldījumu infrastruktūras un darbību uzturēšanā, kas nepieciešama svarīgiem pakalpojumiem un slimnīcām. Daudzas iestādes šobrīd modernizē savas telpas, lai ievērotu jaunos distancēšanās un higiēnas noteikumus,” pašreizējo situāciju izskaidroja Adolf Würth GmbH & Co. KG valdes priekšsēdētājs Norberts Hekmans (Norbert Heckmann).

 

Daudzkanālu stratēģijas efektivitāte izolācijas laikā

Würth daudzkanālu pārdošanas organizācija balstās uz personīgo kontaktu ar klientiem, izmantojot pārdevējus un veikalus – Vācijā vien ir vairāk nekā 530 veikalu, savukārt visā pasaulē to skaits pārsniedz 2200, kā arī tiešsaistes kanālus, piemēram internetveikalu, Würth App lietotni un e-iepirkumu risinājumus.

Krīzes laikā īpaši nozīmīgi ir kļuvuši digitālie pārdošanas kanāli. Tā, piemēram, Adolf Würth GmbH & Co. KG mājaslapā katru mēnesi tiek apstrādāti apmēram 700 meklēšanas pieprasījumi minūtē, savukārt internetveikalu un Würth App lietotni izmanto apmēram 400 000 klientu. Martā, kad koronavīrusa krīze skāra Vāciju, Adolf Würth GmbH & Co. KG pārdošanas apjoms e-vidē strauji pieauga par 27 procentiem. Šos tiešsaistes rīkus aizvien vairāk izmanto arī kā informatīvos kanālos – pateicoties jaunumiem e-pastā, sociālajiem tīkliem un mājaslapai, klienti vienmēr ir savlaicīgi informēti par produktu, pārdevēju un veikalu pieejamību.

 

Likviditātes nodrošinājums

Würth Group saglabā finansiālu stabilitāti. Würth Group pašu kapitāls pieauga par 7,4 procentiem, pēdējā finanšu gadā sasniedzot 5 554 miljonus EUR, kas atbilst pieaugumam 382 miljonu EUR apmērā. Tādējādi gada beigās pašu kapitāla īpatsvara rādītājs bija 44,0 procenti (2018. gadā – 47,1 procents). Kredītreitingu aģentūra Standard & Poor’s 2019. gadā atkārtoti apstiprināja, ka Würth Group ir “A/stabila perspektīva”. Šajos nedrošajos laikos galvenā prioritāte ir nodrošināt Würth Group likviditāti. 2020. gada aprīļa beigās Würth Group likviditātes rezerves sastādīja vairāk nekā 800 miljonus EUR, tostarp vairāk nekā 400 miljonus EUR skaidrā naudā un neizmantotu kredītlīniju 400 miljonu EUR apmērā, kas ir spēkā līdz 2023. gada jūlijam.

 

2019. gada finanšu pārskati

Würth Group ziņoja par jaunu pārdošanas rekordu 2019. gadā. Pasaules tirgus līderis stiprinājumu un montāžas materiālu pārdošanā nopelnīja 14,3 miljardus EUR (iepriekšējā gadā – 13,6 miljardus EUR) un panāca pieaugumu 4,8 procentu apmērā.

Par spīti Würth Group lēnajai attīstībai Vācijā (+2,2 procenti), kas skaidrojama ar nesenajiem ierobežojumiem autobūves nozarē, pārdošanas apjomi turpināja uzrādīt pozitīvas tendences, pateicoties daudzkanālu pasākumiem e-vidē – uzņēmējdarbība e-vidē piedzīvoja pieaugumu virs vidējā un sasniedza 2,6 miljardus EUR, kas sastāda veselus 18,3 procentus no Grupas kopējā pārdošanas apjoma.

 

Saimnieciskās darbības rezultāts

Saimnieciskās darbības rezultāts, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bija sliktāks – 770 miljoni EUR (2018. gadā tas bija 870 miljoni EUR). Viens no faktoriem, kas to ietekmēja, bija spiediens uz bruto peļņu. Pieaugošās iepirkuma cenas nebija iespējams tālāk attiecināt uz klientiem tirgū. Citi ietekmējoši faktori bija papildu investīcijas uzņēmumu uzņēmējdarbības modeļos un Starptautisko finanšu pārskatu standartu IFRS 16 ieviešana.

 

Darbinieki

Darbinieku skaits 2019. gadā pieauga par 1606 darbiniekiem jeb 2,1 % no 77 080 līdz 78 686 darbiniekiem. Vācijā Grupai pavisam ir 23 344 darbinieki, kas ir par 2,4 % vairāk nekā pagājušogad. Attiecīgajā jomā Grupa nodarbina 33 797 pārdevējus visā pasaulē (2018. gadā – 33 218 darbiniekus). Uzņēmumu iegādes rezultātā darbinieku kopskaitam tika pievienoti vēl 996 darbinieki.

 

Würth 75 gadu jubileja

  1. gadā Adolf Würth GmbH & Co. KG ar 7418 darbiniekiem nopelnīja 2094 miljonus EUR (tostarp grupas iekšējo pārdošanas darījumu rezultātā), iezīmējot uzņēmumu vēsturē vēl vienu vēsturisku brīdi – pārdošanas apjoms pārsniedza divus miljardus EUR. Tās bija labas ziņas, atzīmējot īpašu notikumu, jo pirmais Grupas uzņēmums, un līdz ar to arī visa Würth Group, 2019. gadā svin savu 75 gadu jubileju.

 

Investīcijas

2019.gadā Würth Group investīcijas 705 miljonu EUR apmērā tika orientētas uz IT infrastruktūras un noliktavu kapacitātes paplašināšanu izplatīšanas uzņēmumos un ražošanas telpu, tehniskā aprīkojuma un iekārtu uzlabošanu ražošanas uzņēmumos. 2019. gadā Würth Group atkal visas investīcijas finansēja, izmantojot pamatdarbības naudas plūsmu.

 

Gatavi nākotnei

Savā 75 gadu ilgajā vēsturē Grupa nekad nav piedzīvojusi šāda apmēra krīzi. Covid-19 pandēmija būtiski ietekmē visu pasaules ekonomiku. Pašreizējā ekonomiskā situācija ir ļoti nestabila visā pasaulē, līdz ar to nav iespējams izteikt uzticamas prognozes par 2020. gadu. Grupa plāno saglabāt stabilu darbību, ko palīdzēs īstenot daudzkanālu stratēģija un riska diversifikācija, izmantojot starptautisko ietekmi un dažādus uzņēmējdarbības modeļus.

 

Augstākās kvalitātes loģistika

Ar jauno noliktavu, kas atrodas tieši blakus A6 autoceļam Gewerbepark Hohenlohe industriālajā parkā, blakus uzņēmuma galvenajai mītnei, uzņēmums Adolf Würth GmbH & Co. KG ir izveidojis galveno pārkraušanas bāzi – savākšanas punktu un mezglu, kas apvieno un koordinē preču plūsmas visā Eiropā. Apmēram 20 procenti visu pasūtījumu, ko apstrādā jaunā noliktava, dosies tieši uz Eiropas valstīm ārpus Vācijas, nodrošinot krājumus citu Würth uzņēmumu noliktavām vai nogādājot pasūtījumus tieši galaklientiem ārvalstīs. Ar šo mezglu Grupas loģistikas darbība tiek pacelta nākamajā līmenī. Jaunajā loģistikas kompleksā divās maiņās strādās apmēram 300 darbinieku.

“Jaunā pārkraušanas stacija Gewerbepark Hohenlohe industriālajā parkā tieši blakus A6 autoceļam sāks darbu, kā plānots. Inovācijas centra plāni tiek īstenoti pilnā sparā, tāpēc mēs pēc pandēmijas būsim ļoti izdevīgā pozīcijā,” paskaidroja Frīdmans.

 

Inovāciju stratēģija: no izplatītāja par ražotāju

Kas attiecas uz nākotni, Grupa paļaujas uz savu jauno inovāciju stratēģiju – pāreju no izplatītāja uz ražotāju, vienmēr rūpīgi ieklausoties tirgus un klientu vajadzībās. Izmantojot plašo pārdevēju un veikalu tīklu, Würth var iekļaut  nozares zināšanas tieši savu produktu pētniecībā un izstrādē. Pēdējo 12 mēnešu laikā pētniecība un izstrāde Kincelsavas universitātes pilsētiņā – Grupas galvenajā mītnē – tika ievērojami paplašināta, radot arī jaunas darbavietas. Uzņēmums izmanto jaunas zināšanu jomas ar jaunām mehatronikas laboratorijām un testēšanas iespējām.

Investīcijas Grupas ražošanas zināšanās un citos inovāciju projektos pašreizējā pētniecības un izstrādes vietā turpināsies, lai gan pašreizējās situācijas dēļ nedaudz aizkavēsies jaunā inovācijas centra pabeigšana. Pēc pabeigšanas inovācijas centrs nodrošinās darbavietas apmēram 250 darbiniekiem. Izstrādes komandas, kas pārstāv tādas jomas kā mehatronika, stiprinājumu sistēmas, instrumenti, tehniskās ķimikālijas un elektriskie instrumenti, jau strādā pie inovāciju stratēģijas ieviešanas dzīvē: Adolf Würth GmbH & Co. KG pētniecības un izstrādes daļa sadarbojas ar Grupas uzņēmumiem, kas darbojas ražošanas nozarē, kā arī ārējiem pētniekiem. Sadarbībā ar Karlsrūes Tehnoloģiju institūtu (KIT) un Insbrukas un Štutgartes universitātēm tiks izveidota zināšanu un pieredzes kopa.

 

Par Würth Group

Würth Group ir pasaules tirgus līderis savā pamatdarbībā – montāžas materiālu un stiprinājumu tirdzniecībā. Grupa sastāv no vairāk nekā 400 uzņēmumiem vairāk nekā 80 valstīs un nodarbina apmēram 79 000 darbinieku. Apmēram 34 000 no šiem darbiniekiem ir algoti pārdevēji.

Grupas pamatdarbības programmā Würth Line, kas ir pārdošanas programma, ietilpst vairāk nekā 125 000 produktu: sākot no skrūvēm, skrūvju piederumiem un stiprinājumiem, beidzot ar instrumentiem, tehniskajām ķimikālijām un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem. Würth Group saistītie uzņēmumi, kas darbojas uzņēmējdarbības jomās, kuras ir saistītas ar attiecīgo pamatdarbību, papildina produktu klāstu, piedāvājot izstrādājumus būvniecības veikaliem, materiālu elektroinstalācijām, elektroniskās sastāvdaļas, piemēram, shēmas plates, instrumentus un finanšu pakalpojumus. Tas veido vairāk nekā 40 procentus no Würth Group pārdošanas apjoma.

 

 

 

  • Logo SchneiderLogo Schneider
  • Logo EnstoLogo Ensto
  • Logo AbbLogo Abb
  • Logo PhilipsLogo Philips
  • Logo SiemensLogo Siemens
  • Obo Bettermann 150x59 GreyObo Bettermann 150x59 Grey
  • Jung 150x59 GreyJung 150x59 Grey
  • Eaton 150x59 GreyEaton 150x59 Grey
  • Rittal 150x59 GreyRittal 150x59 Grey
  • Northcliffe 150x59 GreyNorthcliffe 150x59 Grey
  • Ledvance 150x59 GreyLedvance 150x59 Grey
  • Bega 150x59 GreyBega 150x59 Grey
  • Bruns Kabel 150x59 GreyBruns Kabel 150x59 Grey
  • Draka Logo GreyDraka Logo Grey
  • Tfkable 150x59 GreyTfkable 150x59 Grey
  • Evopipes Logo GreyEvopipes Logo Grey

Privātuma politika

Privātuma politika

Sīkdatnes

KONTAKTINFORMĀCIJA

Rīga – centrālā filiāle
Krustpils iela 38a, Rīga, LV – 1057
Tel.: +371 67100125
Fax.: +371 67188862
E-pasts: info@baltikelektro.lv



VAATA KAARTIVAATA KAARTI


REKVIZĪTI

Baltijas Elektro Sabiedrība, SIA
Juridiskā adrese:
Krustpils iela 38a, Rīga LV-1057
Reģ. Nr. 40003172209
PVN reģ. Nr. LV 40003172209
Banka: Swedbank AS HABALV22
Norēķinu konts:
LV 47 HABA 0001408047304
Banka: AS SEB banka UNLALV2X
Norēķinu konts:
LV 10 UNLA 0050024309259

© Baltijas Elektro Sabiedrība SIA | MEMBER OF THE WÜRTH GROUP | e-mail:info@baltikelektro.lv